Dagsarkiv: 16 december, 2014

Geocachingkit

När jag började med geocaching hade jag inget mer än min mobil och i bästa fall en penna med mig. I de flesta fall räcker detta gott för en geocachingtur. Men nu några år senare har man lärt sig att det finns mycket finurliga och kluriga gömmor där ute som kräver både det ena och det andra. Jag brukar vara dålig på att ha grejor med mig och framför allt brukar jag glömma det viktigaste som är pennan. Av den anledningen har jag nu fixat till ett litet Geocachingkit med div. bra och ha grejor som jag skall försöka komma ihåg att ta med mig ut när jag cachar. Detta kit kommer med all säkerhet utökas men just nu innehåller det:

1st Ficklampa XML T6 Zoom

1st UV-lampa Ultrafire

1st Fickkniv med diverse verktyg

1st Teleskopisk magnetpinne

1st Pincett (för att få ut nano-loggar)

1st Powerbank till telefonen

Pennor (så man slipper foto-logga)

Några extra loggböcker (om man behöver byta ut någon)

Extra batterier


kit

Lite geo-prylar som kan vara bra att ha.

Kategorier: GEOCACHING | Lämna en kommentar

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

GEOÖLAND

En blogg om våra geocacheäventyr på Öland och resten av världen.

Djurets Blogg

Geocaching och andra äventyr

Halléns Geocachingäventyr

Det händer alltid något oväntat....

Myrhammar

Life is an adventure!

BandLEngstrom

Om våra resor och geocaching upplevelser